zondag 21 september 2014

Welkom

Waarom een nieuw blog?
Sinds 2 jaar bak ik zo af en toe een taart en ik vind dit erg leuk om te doen. (Hobbymatig)
Voor mijn 40ste verjaardag maakte ik vanuit het niets mijn eerste taart, beetje googlen en gewoon aan de slag. Als ik hem kan terug vinden zal ik de foto nog plaatsen.

Dit vond ik zo leuk om te doen, dat ik mensen heb uitgenodigd om mijn verjaardag mee te vieren en daar mijn eerste stapeltaartje voor maakte. Witte Marsepein (Action), bleek overigens geen fijn materiaal te zijn, maar dat liet mij niet afschrikken.
Nu 2 jaar verder heel erg veel geleerd, maar ook geƫxperimenteerd.
Dingen lukken, maar mislukken ook weleens en daar leer ik dan ook weer van.
Op dit moment krijg ik steeds vaker de vraag om voor een ander een taart te maken en dat vind ik erg leuk, maar ook lastig. Wat reken je wel, want hobbymatig koop ik gewoon te duur in, wat reken je niet (tijd is namelijk niet te berekenen, want dan wordt zo'n taart onbetaalbaar)

Om niet alle taarten zelf op te eten, ben ik dus begonnen met het maken van taarten voor mijn oppaskinderen en rekende hiervoor alleen de onkosten. Hierdoor kon ik mij creatief heerlijk uitleven, nieuwe smaken uit proberen en mijzelf nog meer verbreden op taart gebied.

Inmiddels heeft mij dat afgelopen week 3 bestellingen opgeleverd en heb ik besloten dit blog te gaan maken. Door deze bestellingen van buiten af kan ik taarten maken die ik zelf niet / niet meer in mijn doelgroep thuis heb, maar ik wil mezelf ook niet tekort doen, dus tijd voor een serieuze taart berekening, maar ook het showen van mijn creaties voor degene die daar interesse in hebben.

WELKOM OP MIJN BAKBLOG Saskia bakt erop los!

Geen opmerkingen: