donderdag 11 december 2014

Bananenbrood

Als je zoveel taarten maakt denk je ook weleens na over de hoeveelheden suiker en andere minder gezonde producten je mogelijk met deze heerlijke taarten naar binnen werkt.
Er mislukt weleens wat, ik probeer weleens wat uit en doorgaans is alles op.
Daarom kocht ik een boek van Amber Albarda

Hierin stond bananenbrood met allerei producten die ik niet standaard in mijn kast had staan.
Dan hebben we het over Volkoren Speltmeel, Kokosolie, Ahornsiroop etc.
Bij Albert Heijn vond ik een hele hoop van deze producten onder 1 dak en ben gaan uit proberen.
 Het is erg lekker en zelfs mijn dochter die helemaal niet van Bananen houd vroeg spontaan of ze een stuk mee naar school mocht nemen. Het enige nadeel is dat het brood niet gaar is als je exact het recept volgt. Dit is mijn tweede Bananenbrood en deze heeft al ruim 10 /15 minuten langer dan voorgeschreven tijd in de oven gestaan en nog is hij in het midden die volledig gaar.
Misschien is dit ook een beetje naar smaak, want ook dit tweede brood is helemaal opgegaan.

Groetjes Saskia

Geen opmerkingen: