zaterdag 13 december 2014

Verjaardagstaarten

Ook in Huize Haller was het feest en tja als je voor iedereen taart maakt dan krijgen ze hier ook wensen. Brian had wel weer even genoeg van alle zoete Marsepein en koos daarom voor een Worteltjestaart.
Deze had ik al eens eerder gemaakt, maar had niet verwacht dat uitgerekend hij ervoor zou kiezen, dus dat was best een verrassing. Op Internet vond ik een recept via Allerhande en deze heb ik gemaakt:

Ruud wilde een Swartszwalder Kirsch. Deze had wat voeten in de aarde en dit was voor mij weer even een leermomentje. Als er verjaardagen komen en je wilt zelf taarten bakken, neem regel dan vrij de dag ervoor. Producten op, snel nieuwe gehaald van een ander merk bij een winkeltje in de buurt, tot 2 x toe de creme mislukt. Helaas kwam ik er de tweede keer pas achter dat ik hem al op de taart had zitten. Taart dus opnieuw gemaakt:
 Nog speciaal naar Hoorn gereden om alsnog mijn vertrouwde product te kopen, maar nu ging het wel helemaal goed. Aangezien je altijd bang bent tekort te hebben, ook maar een Slagroomtaart gemaakt. Hierin zit als vulling een bosvruchtenmix, maar ik mocht er niets bovenop doen, dus morgen nog maar even kijken naar een kleurtje als ik daaraan toe kom.
Laat de visite nu maar komen!
Groetjes Saskia

Geen opmerkingen: