donderdag 22 januari 2015

Kapsel testen

Op Internet staan vele recepten voor biscuitdeeg en na de testen van de kant en klare mix, ben ik nu begonnen met het testen van recepten op basis van bloem / zelfrijzend bakmeel.
Dit is nog een dingetje merk ik al.
Ik ben begonnen met het boek heel holland bakt, daar staat een recept in voor bruidstaart.
Alle Ingrediënten stonden klaar, oven was voorverwarmd en ik begon de stappen die helemaal uitgeschreven stonden op te volgen. Opeens staat er in de tekst voeg de suiker toe!
Welke suiker, hoeveel suiker??? Dit was in de Ingrediëntenlijst niet terug te vinden, dus einde recept.
Jammer Heel Holland BAKT dit is toch wel een misser.

We geven de moed niet op, want achterin stond ook een recept voor Biscuitdeeg, dus nieuwe Ingrediënten klaar gezet en deze stappen opgevolgd. 
De aangegeven 60-70 minuten baktijd heeft hij niet gehaald, want hij was toen al los van de rand, dus voor het uur om was uit de oven gehaald.
Ik heb dit resultaat:
Smaakt goed, buitenrand is stevig (doordat hij al gaar was voordat de baktijd voorbij was), inhoud wel zacht, maar nog niet overtuigd als mijn soort recept voor biscuitdeeg. Zoals jullie kunnen zien is hij niet echt gerezen ondanks de zelfrijzend bakmeel.

Inmiddels staat er een tweede variant in de oven, recept komt van de leukste taarten site. Dit beslag is ten opzichte van het kapsel hierboven veel minder massief, dus ik ben benieuwd hoe dit straks uit de oven komt.
Saskia

Geen opmerkingen: