woensdag 26 januari 2022

Wens van Jonah

Alweer even terug mocht ik een Spidermantaart voor Zoë maken.
Hier was broertje Jonah zo van onder de indruk dat hij zijn ouders om een charmandertaart vroeg.
Zijn ouders vonden dit toch wel een beetje te ingewikkeld om zelf te maken, dus kwam de vraag bij mij.

Ik kreeg een foto door van wat het moest gaan worden of ik dat kon maken?
Geen idee, maar proberen wil ik dat zeker!
Altijd leuk om iets nieuws te mogen proberen, dus ging ik aan de slag.

Heb even nodig gehad om te bedenken hoe ik bepaalde dingen ging aanpakken en zelfs gaande weg veranderde hier en daar het plan om toch tot een goed eind resultaat te komen.


 Als je dan eenmaal een model hebt en je vult de taart gaat dit al snel ten koste van je werk, maar met een beetje passen en meten heb ik er een vulling van Zwitserse room met banaan en mandarijn in gekregen en een laagje slagroom. Daarna vond ik een manier om hem toch weer aardig terug in model te krijgen zodat hij goed terug kon koelen.

Daarna kwam het harde werk, een beste lap fondant uitrollen en de taart bekleden en afwerken.
Ook aan de extra wens is voldaan.

Zijn staart moest echt vuur kunnen geven.
Nou dat was het makkelijkste detail van de taart.

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, Jonah zelf was er in ieder geval ontzettend blij mee! 💓
Missie is dan wat mij betreft geslaagd.

Saskia


Geen opmerkingen: