zondag 8 februari 2015

Slagroomtaart Ilse

Voor Ilse gisteren een slagroomtaartje gemaakt in het hele lieve maatje 20 x 20.
Haar vraag was een lekkere slagroomtaart en iets van chocolade.
Hier moest ik even over nadenken hoe ik dit kon invullen, maar dat was al snel opgelost.

Na het bakken van een test kapsel n.a.v. het recept van Buddy Valastro heb ik nog zo,n zelfde gebakken en hier een Slagroomtaart van gemaakt en opeens twijfelde ik of ik deze wel moest mee geven, omdat ik natuurlijk niet weet hoe dit de volgende dag is en hoe dit kapsel zich houd in de taart, dus ik begon op nieuw met mijn vertrouwde kapselmix.
Eenmaal afgekoeld kwam ik er na het open snijden dat hij niet mooi was en leek zelfs niet helemaal gaar, waar ik vermoedelijk langs geprikt heb, dus kapsel nummer 4 van die dag!

Deze ging gelukkig wel helemaal goed en kon ik eindelijk de taart voor Ilse afmaken.
I.p.v. Amandelschaafsel heb ik chocoladestukjes aan de zijkant gedaan en chocoladerasp bovenop.
Verder weer gewoon afgewerkt met chocolaatjes, koffieboontjes en stukjes kiwi.

Ilse een hele fijne verjaardag!
Groetjes Saskia

1 opmerking:

Ilsjes zei

We gaan hem zometeen proeven, dus ik ben benieuwd :D