woensdag 1 oktober 2014

Jeffrey's Koekjes!

Vandaag komt mijn jongste uit school, hij zit sinds dit jaar op het Voortgezet Speciaal onderwijs in Alkmaar en leert er ook koken. Hij heeft al een keer thuis iets gemaakt wat goed te eten was. Vandaag stapt hij binnen en zei: 'Ik ga koekjes bakken'.

O, ja waarvoor?
Omdat ik een nieuw recept heb.
Oké koekjes bakken werd het dus. :-D

Hierbij ook het recept, leuk om met kinderen te maken en ik had toevallig alle ingrediënten in huis.

Chocolate chip cookies 15 stuks:

50gr. Zachte boter, 35gr. Suiker, 35gr. Bruine Suiker, 1/2 ei, 1/2 zakje vanillesuiker, 1 eetlepel melk, 100gr. Zelfrijzend bakmeel, snufje zout, 50gr. pure Chocolade in kleine stukjes, Bakpapier.

- Verwarm de oven voor op 180gr.
- Klop in een kom de boter met de suiker, bruine suiker en de vanillesuiker met een handmixer tot een romige massa.
- Klop het ei en de melk erdoor en spatel dan het zelfrijzend bakmeel met een snufje zout en de stukjes chocolade erdoor.
- Schep de helft van het zachte deeg met een eetlepel bergjes op een bakpapier beklede bakplaat.
- Zorg rondom voor zo'n 5cm tussenruimte.
- Bak de koekjes in het midden van de oven in 10-12 minuten goudbruin en gaar.
- Laat de koekjes op een rooster afkoelen, bak de rest van het deeg op dezelfde manier nog een bakplaat vol koekjes.

Ze zijn erg lekker, dus ik ben een trotse Mamma.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen: